2015.10.07. 16:50, Nikotingirl

Az egyetemi életemről is szeretnék néha értekezni, így most úgy határoztam, hogy panaszkodás helyett összefoglalom az eddig történteket (amiben talán szintén lesz panaszkodás, de na - végül is nekem ez a blog főleg ezt a célt szolgálja).
Akkor vágjunk is bele! Szóval, alapjában véve ebben az évben már jobban érzem magam, mert elkezdődtek az értelmes tantárgyak. A tavalyi év egy rémálom volt abból a szempontból, hogy csak azokat a tárgyakat tudtam bepótolni, amit minorosként nem kellett megcsinálnom, így nyelvileg sem fejlődtem, meg úgy egyáltalán: az életemet is meguntam. Ebben a félévben viszont már van dolog, például egy csomót kell olvasni, aminem a hozadéka az (is), hogy eddig ismeretlen írók művei keltik fel a figyelmem, hogy egyéb műveiket is olvassam. Viszont a nyelvészetes óráimat élvezem a legjobban because I'm a linguistics person. Ez azért is lehet, mert ugye én kémia szakosként kezdtem és a nyelvészetben találtam meg azokat az elemeket, amiket a természettudományok is használnak, így számomra sokkal jobban megfoghatóbbak és tisztábbak, mint az irodalommal vagy történelemmel foglalkozó óráim. Nekem szükségem van rá, hogy a szabályok le legyenek fektetve, hogy azok alapján kelljen gondolkodnom, és nem azon ábrándozni, hogy "mire gondolt az író". Sorry azoktól, akik irodalompártiak, de nekem a nyelvészet a mindenség, bármennyire is szeretek olvasni.
Milyen csemegék is vannak ebben a félévben?
Presentation Techniques:
Ezt az órát az egyik kedvenc tanárnőmnél vettem fel. Előző félévben megszerettem a stílusát és a tanítási módszerét, és ennél a tantárgynál sem csalódtam benne. Én már túl vagyok a prezentációmon, ami egyáltalán nem úgy sikerült, ahogy terveztem, de a hibáinkból tanulunk. Eddig videókat néztünk, amik alapján rávilágítottunk az előadók hibáira, illetve erősségeire, és ezeket szem előtt tartva kell(ett volna) megcsinálni a mi prezentációnkat. Én ezek után már csak másokat fogok kritizálni, valamint másoktól tanulni, hogy mit lehet és mit érdemes elkerülni egy prezentáció során. A félév végén még be kell adnunk egy ppt, amin nem csak a diasort tüntetjük fel, hanem mellékeljük az elmondandó szöveget is. Ott már mindent bele fogok adni, hogy megmutassam, tudok én, ha akarok.
Applied Linguistics:
Ez ugye az egyik nyelvészetes órám. Mindenképpen hasznosnak tartom, mert hiába inkább az elméleti nyelvészet érdekel és nem az alkalmazott, úgy vélem, hogy akármilyen nyelvészettel is akarok később foglalkozni, a többit sem lehet teljesen elkerülni. Mellesleg mindenképpen érdemes minél több oldalról megvizsgálni valamit, hogy minél jobb képet kaphassunk róla. Ami külön tetszik, hogy a nyelvészet egyik alap embere egy vegyész volt. Hiába, a hasonló módszerek... :)
Historical Linguistics:
Ez az óra ebben a félévben a kedvencem. Leszámítva azt, hogy tanárnő folyamatosan mixeli a brit és az amerikai akcentust (aki hallott már ilyet szerintem egyet ért velem, hogy annál nincs csúnyább, pedig már elég sok akcentust hallottam), az óra kifejezetten élvezetes. Sokan mondják a nyelvészetes órákra, hogy túl szárazak, de én kifejezetten élvezem a mechanizmust. Végre megtudhatom, miért van az, hogy az angol kefére gondol, de fésűt mond.
Romanticism and Victorianism:
Irodalmas óra. Erre kell elolvasni pár művet, pl. a Frankeinsteint és hasonló remekeket, szóval szerintem nem lesz vele gond. Bővebben csak azután tudok nyilatkozni róla, ha elkezdek tanulni a vizsgára, mert nem járok erre az órára.
Culture through Gender:
Erre az előadásra sem járok. (Tudom, még mindig lusta disznó vagyok, de nem lehet mindenki rendes ember).
The Weird Tale in the 20th Century:
Ezt az órát is nagyon szeretem, mert nem mézes-mázos történeteket kell olvasni, és néhány írótól biztos fogok még olvasni mást is, mert én szeretem az egyáltalán nem sablon történeteket.
Sociolinguistics:
Erre kivételesen azért nem járok, mert szemináriummal ütközik. Nyilatkozás vizsgaidőszak tájékán.
British History 1688-1914:
Szintén óraütközés, de azért került be a listába, mert a leírás alapján felkeltette az érdeklődésem. Remélem, nem kell majd azért olyan sok évszámot megjegyeznem, az sosem volt az erősségem...
Ennyit az angolos tárgyaimról. Minorként a nyelvtechnológiát vettem fel. Mivel a nyelvészet vonz inkább, meg a nagyon tudományos részek, hát kiválasztottam ezt az irányt.
A nyelvleírás alapjai:
Ötödik éve vagyok egyetemista, de csak most sikerült elérnie nálam egy tanárnak, hogy másfél óráig figyeljek és egyszer se kalandozzak el. Le a kalappal. Maga a tárgy pedig gyönyör.
Nyelv és logika:
Itt kb. csak logikával foglalkozunk. Remélem, nem nagyon lesz vele gondom, mert a gyakorló feladatokat jól oldottam meg, csak majd a teszteknél is remekeljek.
Szintaktikai alapfogalmak:
A szintakszist az angol syntax alapján tárgyaljuk. Nekem nincs vele bajom, csak hiába egyszerűbb az angol, miért nem a magyart nézzük? Nekem jól jön, de a csoportban én vagyok az egyetlen anglisztikás.
Fonetika, fonológia:
Az angol verzió már volt nekem, de a magyar nyelv is nagyon érdekes ebből a szempontból. Tanár úr pedig egy tündéri ember. Ahogyan tartja az órát teljesen kompenzálja, hogy az előadás péntek reggel 8-kor van.
Igyekszem majd folyamatosan írni az egyetemi dolgokról is, mert nyilván ott is zajlik az élet, nem csak a szerelmi életemben. A szaktársaimmal még mindig nem barátkozom. Nem azért, mert nem lenne kivel, csak én egyszerűen még mindig kémiásnak érzem magam és nem angolosnak. Furcsa, hogy a tanáraimmal jobb viszonyt ápolok, mint akármelyik szaktársammal, de ez még megváltozhat. Kíváncsian várom a fejleményeket.